Plastyka

Ocenianie poziomu opanowania treści programowych z plastyki:

 

Ocena niedostateczna poziom opanowania treści , zakresu aktywności twórczej nie umożliwia podjęcia nauki, przyswojenia kolejnych treści, nabycia umiejętności potrzebnych na następnym etapie edukacyjnym, nieuczestniczenie w kulturze.

Ocena dopuszczająca (treści i umiejętności konieczne)

Przyswojenie treści dotyczących plastyki, nabycie umiejętności umożliwiających realizację zadań życia codziennego dotyczących posługiwania się językiem plastyki w zakresie elementarnym, odnoszącym się do codziennych sytuacji życiowych , wykonywanie schematycznych, znacznie uproszczonych prac plastycznych, związanych z życiem codziennym, nieukształtowanie estetyki otoczenia, skąpe wypowiedzi o plastyce, bierne uczestnictwo w kulturze.

Ocena dostateczna (treści i umiejętności podstawowe) –

Przyswojenie podstawowych treści umożliwiających realizowanie bardzo prostych, schematycznych stereotypowych kompozycji plastycznych, uproszczone wypowiedzi o funkcjach sztuki, dziedzinach plastyki, elementach struktury dzieł, środkach artystycznego wyrazu, stylach w sztuce, świadomość potrzeby estetyki otoczenia, bierny stosunek do kształtowania estetyki otoczenia, mało aktywne uczestnictwo w kulturze.

Ocena dobra ( treści i umiejętności rozszerzone ) –

Przyswojenie treści umożliwiających tworzenie złożonych praktycznych i teoretycznych ćwiczeń plastycznych , duża aktywność twórcza, interpretowanie niektórych wskazanych treści zawartych w dziełach , wiedza o funkcjach sztuki, dziedzinach plastyki, elementach struktury dzieł, środkach artystycznego wyrazu, stylach w sztuce, przenoszenie wiedzy o sztuce na inne dziedziny życia, m.in. kształtowanie estetyki otoczenia, aktywne uczestnictwo w kulturze.

Ocena bardzo dobra ( treści i umiejętności dopełniające, pełna realizacja wymagań programowych, podstawy programowej) –

Bardzo dobre przyswojenie treści teoretycznych i umiejętności praktycznych , łączenie ich w wykonywanych różnorodnych , oryginalnych kompozycjach plastycznych , bardzo duża aktywność twórcza, dobre posługiwanie się środkami wyrazu artystycznego w wykonywanych pracach, interpretowanie treści dzieł, wiedza o funkcjach sztuki, dziedzinach plastyki, elementach struktury dzieł, środkach artystycznego wyrazu, stylach w sztuce, znajdowanie licznych powiązań między plastyką, a innymi dziedzinami życia, aktywne wpływanie na estetykę otoczenia, rozszerzanie wiedzy poprzez korzystanie z różnych źródeł informacji, bardzo aktywne uczestnictwo w kulturze.

Ocena celująca (treści i umiejętności wykraczające poza program) 

Wiedza i umiejętności plastyczne przewyższające swoim zakresem wymagania programowe, postawa twórcza, poszukująca, samodzielna, oryginalna twórczość plastyczna, w której wykorzystana jest wiedza o plastyce, świadome posługiwanie się środkami artystycznego wyrazu, udział w wybranych konkursach i przeglądach plastycznych , wnikliwe interpretowanie różnorodnych treści zawartych w dziełach sztuki , wiedza o funkcjach sztuki, dziedzinach plastyki , elementach struktury dzieł, środkach artystycznego wyrazu, stylach w sztuce, zauważanie różnych powiązań plastyki z innymi dziedzinami życia, kształtowanie estetyki otoczenia w różnorodnych formach , rozszerzanie wiedzy poprzez korzystanie z różnych źródeł informacji , wykraczające poza program, bardzo aktywne uczestnictwo w kulturze, żywe zainteresowanie zjawiskami w sztuce i wydarzeniami atrystycznymi.

Opracowała: Małgorzata Poisel